Inkassogram - SEB företag

SEB företag

Schysst kravhantering i samarbete med Inkassogram

I samarbete med Inkassogram kan vi erbjuda dig som SEB företagskund en schysstare kravhantering. Med en kundnöjdhet på 97,2% hjälper vi både våra kunder & deras kunder på bästa sätt. Tjänsten använder du antingen online eller genom ditt affärssystem och inkluderar påminnelse och eventuell inkasso med automatisk avprickning av betalningar. Behöver du städa upp bland gamla obetalda fakturor finns även Inkassograms CleanUP.


Inkassogram erbjuder ett flertal premium-tjänster som är automatiskt kopplade till vårt flöde. Med vår E-stämningstjänst kan du skicka en stämningsansökan till ett fast pris. Om gäldenären inte kan betala sin skuld på kort sikt erbjuder vi dig att lägga ärendet på efterbevakning vilket innebär att vi förlänger preskriptionstiden för din fordran och aktivt jobbar för att tillsammans med gäldenären hitta en lösning att reglera skulden.


 

Många har idag satt i system att skjuta på sina betalningar, vilket innebär att ungefär 25 procent av alla svenska fakturor inte betalas i tid. Obetalda förfallna fordringar drabbar framför allt Sveriges småföretagare som är mer sårbara, och i behov av likvida medel på kontot för att betala skatt, löner, underleverantörer och andra åtaganden.Vår erfarenhet säger också att du får snabbare betalt om du anlitar ett schysst inkassoombud, eftersom ditt krav då upplevs mer officiellt och du slipper sitta på “två stolar”. Att just snabba på betalningen har stor påverkan på företagets likviditet. Genom att använda påminnelser och Inkasso på rätt sätt kan ni i snitt minska betalningstiden med 17 dagar. För ett företag som omsätter 10 miljoner innebär det 450 000 kronor på ett år som istället kan användas för tillväxt och expansion. Läs gärna mer om Inkasso och schyssta betalningar i nedanstående inkassoskola.

Inkassoskolan:

Läs Del 1 – Så här fungerar inkasso?

Läs Del 2 – Hur behåller man en god kundrelation vid påminnelse och inkasso?

Läs Del 3 – Inkasso för e-handlare

Läs Del 4 – Den summariska processen

Läs Del 5 – Sälj inte dina fakturor i onödan

Läs Del 6 – Vanliga frågor om kravhantering

Läs Del 7 – Vanliga frågor om Inkassograms tjänst

Läs Del 8 – Så här fungerar moms

Läs Del 9 – Hantering av bestridanden och tvistiga ärenden

Läs Del 10 – Hur ska jag agera när kunderna inte betalar i tid?

Läs Del 11 – Tips för bättre och säkrare affärer

 

Kontakt och mer information
Om du önskar ytterligare information om Inkassogram eller vill ha hjälp att komma igång är ni välkomna att kontakta kundtjänst på 08-400 296 00.