Vänligen starta din BankID-app och legitimera dig.
Maxtid: 30 sek.
Processar Inkassogrammen.
0 av 0 klara.
Jag intygar att de inkassoärenden jag överlämnar till Inkassogram inte är bestridna, föremål för tvist, motfordran, ingår i konkurs, rekonstruktion, likvidation eller på annat sätt är oklara. Jag är betalningsansvarig för Inkassograms kostnader och uteblivna intäkter som uppkommer i samband med avslut av ett felaktigt ärende.
Jag skall omgående hos Inkassogram registrera betalning från gäldenär som felaktigt gjorts till mig.
Jag intygar att de registeruppgifter och annan information jag lämnat till Inkassogram i samband med registrering som kund är korrekta.
Effektiv kravhantering av hyresfordringar för stora och små
Inkassogram kan hjälpa er med en effektiv kravhantering av hyresfordringar såväl gällande bostäder som kommersiella lokaler. Vårt koncept går ut på en schysstare påminnelse- och inkassotjänst med fokus på att undvika avhysningar.
Inkassogram ger snabbare betalningar och en bibehållen god relation till era hyresgäster. Ni kan antingen starta processen med en ”mjukare väg” genom att skicka en betalningspåminnelse som en första åtgärd eller direkt med ett inkassokrav. Är skulden fortfarande inte betald skickar vi ut vårt unika Final notice-brev där vi behåller vår vänliga ton men bestämt informerar hyresgästen att betala sin skuld för att undvika vidare rättsliga åtgärder hos Kronofogden.
Vi för även dialog med hyresgästen via telefon efter utskick av final notice-brevet. På detta sätt får vi bättre insyn och förståelse för orsaken till att hyresgästen inte betalat sin hyra och kan tillsammans med hyresgästen hitta en lösning utan att ärendet går vidare i processen. Vi håller er uppdaterade under hela processens gång och innan ärendet eventuellt lämnas till kronofogden kommer ni att bli kontaktade. Kort sagt – betalt för er fordran och en nöjd hyresgäst.
SNABBARE BETALT
Inkassogram minskar antalet betaldagar med i genomsnitt 17 dagar vilket förbättrar likviditeten.
MINSKAD SUPPORT
Genom att bifoga originalfakturan på baksidan av kravet minskar antalet supportärenden med 93 procent. Det betyder mindre administration, lägre kostnader och snabbare betalt.